Tuesday, November 9, 2010

KELAS MENULIS PUISI (SAJAKLAH!)

Kelas menulis puisi saya telah bermula sejak 4 bulan lepas. Tempatnya berubah-rubah. Boleh di mana-mana pun. Pernah di PENA, pernah di Kelantan Delights, pernah di KLCC, pernah di cafe BSLN, di cafe Istana Budaya dan mana-mana tempat sahajalah yang sesuai dan selesa. Tidak ada sebarang bayaran yang dikenakan. Cuma paling penting, kelas tersebut harus mengikuti masa dan tarikh yang saya tetapkan. Kelas ini milik saya dan tidak dibiayai oleh sesiapa. Titik.

KE RUMAH PELUKIS
Saya ke rumah pelukis Khalil Ibrahim bersama Rafie A. Rahman semalam. Kali ketiga ke rumahnya, masih gagal untuk membeli sebuah pun lukisan beliau. Semua yang belum siap sudah ditempah. Kami sebenarnya ingin memperlihatkan kepada beliau sebuah karya yang ingin dijual yang kononnya karya beliau. Seperti dugaan dan rasa saya, memang karya itu palsu. Saya beberapa kali berdepan dengan karya-karya palsu begini, tetapi alhamdulillah Allah swt membuka hati saya untuk dapat mengenalinya. Kebetulan karya pelukis yang dibawa kepada saya itu, saya kenal orangnya.

4 comments:

Sham al-Johori said...

Salam tuan syeikh,
Ana dah lama tak melukis tetapi dah ada tempahan untuk drp seorang teman yang akan masuk rumah baharu.
Jom melukis.

benuasuluk said...

sejuk hati dengar kalau kawan-kawan melukis.

Rahimidin Z said...

Tuan Haji,
dah mula melukis pun. Dah ada peminat tinggal cengkeram nak juga ana punya work. ha.ha. berhenti jadi penyair lepas nih!

Rahimidin Z said...

Benua,
sejuk atau panas sebenarnya?