Friday, January 13, 2012

pemikiran popular

pemikiran popular ini, kata kawan saya - dia tak pasti jenis "pemikiran" atau sejenis penyakit rendah diri sehingga ke tahap menghinakan diri sedemikian rupa. "aku tidak tahu, dan kadang-kadang aku tak faham dengan apa yang aku tengok!" "rasa macam sampah sangat! sampah! kau tahu sampah?" dengan terisak-isak "kawan saya itu" ingin memperjelaskan tentang pemikiran popular atasannya yang amat dibencinya.

"kalau pilihlah jalan yang paling selamat. ignore! kau setuju sahaja dengan apa yang dia cakap. kau iakan sahaja, sama ada kau benci atau kau suka. anggap sahaja dia macam robot, macam tunggul kayu buruk yang tanpa soul!" nasihat seorang kawan saya yang lain.

pemikiran popular, samalah dengan pemikiran sampah. sampah kan, makanan lalat,lipas, anjing...dan yang sewaktu dengannya.

No comments: