Wednesday, October 21, 2009

ANUGERAH SASTERAWAN NEGARA KE-10

Tahniah kepada SN Dato’ Dr. Haji Anwar Ridhwan yang menerima anugerah tersebut malam tadi. Tahniah atas ucapan yang lembut dan menusuk. Tahniah juga kepada Mior Hashim Manap yang memilih cuplikan yang tepat untuk mengisi slot pementasan pendek Hari-Hari Terakhir Seorang Seniman. Embekan ‘kambing’ malam tadi moga-moga akan difahami oleh kambing-kambing yang lain. Paling akhir, takziah untuk penyampai pidato…

7 comments:

Sham al-Johori said...

Lepas majlis tu, saya sempat bersalaman dengan wan Hanafi Su. Saya tanya dia, "mengembek tu ikhlas ke tidak?"

Dia ketawa sambil menunjukkan isyarat tangan yang saya tafsirkan sebagai lambang 1Malaysia. Dia ketawa kemudian memeluk saya juga berbisik, "selamat hari raya maaf zahir batin."

Hehehehehe

Rahimidin Z said...

Ji,
yang mengembek malam tadi Sdr. Barul Munir Mat Isa, bukannya Wan Hanafi Su!

S.M. Zakir said...

takziah tu zalim be... keh keh

Luqman Hakim QA said...

penulis sekepal Tanah yang tersohor tu bila lak dinobat Sasterawan!

Rahimidin Z said...

Syeikhul,
salah ketik, patutnya tahniah bukan takziah. isy..

Luq,
Hang tak baca habis entri aku, kan aku dah istihar berhenti jadi penyair...

edolah said...

...ucapan yg lembut dan menusuk ke jantung minda 'kita' yg memahaminya saja, tapi tidak cukup utk menusuk kebebalan dan baghal 'mereka'...
1 kemusykilan utk 1 malaysia pd mlm bersejarah itu...di mana sasterawan2 negara kita sebelumnya..yg masih sihat(terutama pak samad)? apakah tiada jemputan untuknya?

ekspresi said...

saya dan lut sempat bersalaman dengan sn muhammad haji salleh. ada sesuatu kemungkinan yang dapat saya gambarkan pada riak wajahnya. mungkin itu ialah, beliau juga tak suka apabila k.p yang tolong baca tentang tokoh dan karya s.n yang baru itu.